مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 12:072022-09-05اقتصادي

آغاز برداشت پسته از باغات استان قزوین


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت محصول پسته از سطح 5 هزار و 120 هکتار از باغات استان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیله فروش اظهار کرد: عملیات برداشت محصول پسته از سطح 5 هزار و 120 هکتار از باغات استان آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از 4800 تن پسته از این میزان سطح باغات برداشت شود.

  وی افزود: در حال حاضر استان قزوین دارای 4 هزار و 400 هکتار باغ پسته بارور و 720 غیر بارور است که متوسط میانگین عملکرد این محصول 1100 کیلوگرم پسته خشک در هکتار است.

به گفته پیله فروش مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بویین زهرا و قزوین است.

وی تصریح کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش مهمترین ارقام پسته استان را رقم های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمد آقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 5 ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است، یادآور شد: از سال 98 طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب استان ترویج خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت پسته از باغات استان قزوین

آغاز برداشت پسته از باغات استان قزوین