مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 13:172022-09-05پزشكي

آخرین جزییات جذب فارغ التحصیلان دندانپزشکی/ گسترش پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی


مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود 3550 یونیت فعال دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، زهرا سیدمعلمی در اجلاس کشوری مدیران گروه و کارشناسان مسئول سلامت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران، گفت: در کل کشور حدود 3400 مرکز جامع خدمات سلامت دارای واحد دندانپزشکی هستند.

    وی افزود: تعداد دندانپزشکان 2778 نفر و نزدیک به هزار نفر نیروی حد واسط بهداشتی نیز در مراکز بهداشتی مشغول به کار هستند.

     وی بیان داشت: با وجود گسترش مراکز خدمات جامع سلامت در سطح کشور و نیز وجود حدود 24 هزار خانه بهداشت و پایگاه سلامت در کشور، امکان توسعه سلامت دهان و دندان در جامعه فراهم است که نیاز به برنامه ریزی و اجرا و پایش دقیق برنامه ها دارد.

    جذب فارغ التحصیلان دندانپزشکی   مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به این که گروه های هدف ما نوزادان تا دو سال،  کودکان 3 تا 6 سال، کودکان 6 تا 14 سال و زنان باردار و شیرده هستند، گفت: 33 درصد فارغ التحصیلان دندانپزشکی وارد حوزه بهداشت نمی شوند.

بخش زیادی از این افراد با کمک نهادهای دیگر در شهرها و مراکز برخوردار توزیع می شوند که باید با اصلاح قانون این روند را تغییر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین جزییات جذب فارغ التحصیلان دندانپزشکی/ گسترش پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی

آخرین جزییات جذب فارغ التحصیلان دندانپزشکی/ گسترش پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی