مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 14:372022-09-05سياسي

علت تاخیر در امضای توافق از زبان مشاور مرحوم هاشمی


انتخابات کنگره بر روند مذاکرات بی تأثیر نیست اما دموکرات ها تمایل دارند که پیش از انتخابات کنگره با ایران به توافق برسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از نامه نیوز، وضعیت مذاکرات هنوز روشن نیست و گفته می شود پس از پاسخ ایران به آمریکا چالش های فی مابین در حوزه مذاکرات از بین نرفته است.

حالا در این بین باید پرسید که آیا همچنان می شود امید داشت که توافق نهایی در مدت کوتاهی به دست آید؟ غلامعلی رجایی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به نامه نیوز گفت: آمریکا می خواهد امتیاز بیشتری بگیرد و در شرایطی که ما به توافق نیاز داریم سعی می کند هرچه می تواند امتیاز بگیرد و دلیل طولانی شدن رسیدن به توافق نهایی هم همین است اما تیم مذاکره کننده ما باید هوشیار باشند که امتیازی ندهند.

آمریکا نشان داده است که تا پای امضای توافق هم می آید اما لحظه آخر از پشت میز بلند می شود و می رود؛ این سیاست آمریکایی هاست.

تیم مذاکره کننده با علم به روش های آمریکایی ها باید زیربار امتیازهای تحمیلی آمریکایی ها نروند.

باید نتیجه مذاکره برد-برد باشد؛ یعنی یک سری امتیازها ما بدهیم و در قبالش یک سری امتیازها بگیریم اما اگر یک طرف بخواهد در قبال اندک امتیازی، هرچه می تواند امتیاز بگیرد، این مذاکره دیگر برد-برد نیست و فقط برای آمریکایی ها برد می شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تاخیر در امضای توافق از زبان مشاور مرحوم هاشمی

علت تاخیر در امضای توافق از زبان مشاور مرحوم هاشمی