مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 17:322022-09-05بين الملل

لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس کیست؟


نخست وزیر جدید انگلیس در طول زندگی بارها مواضع سیاسی متناقضی را اتخاذ کرده و به این معروف است که شنونده خوبی برای دیدگاه های دیگران نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماری الیزابت تراس وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون با دریافت حمایت کامل وی، به عنوان نخست وزیر جدید ازدواج یک استاد ریاضی و یک پرستار، در زمان کودکی همراه پدر و مادرش در تظاهرات هایی که علیه مارگارت تاچر نخست وزیر وقت انگلیس انجام می شد شرکت کرده بود.

او در دانشگاه آکسفورد به تحصیل در رشته های فلسفه، سیاست و اقتصاد پرداخته و به حزب لیبرال دموکرات این کشور گرایش پیدا کرد و حتی طبق فیلمی قدیمی که از او منتشر شده، از حامیان لغو نظام سلطنتی در انگلیس شده بود.

تصویر سخنرانی لیز تراس علیه نظام سلطنتی در دانشگاه آکسفورد   لیز تراس در دوران جوانی به عنوان کارشناس مسائل اقتصادی در شرکت نفتی شِل انگلیس مشغول به کار شد و سابقه کار در یک شرکت ارتباط از راه دور را نیز در کارنامه دارد.

او رفته رفته به سمت سیاست های محافظه کارانه جذب شد و به دیدگاه های بازار آزاد تاچر علاقه مند شد.

لرد رابرتسون رییس شرکت کابل و وایرلس انگلیس که تراس در آن مشغول به کار بود در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفته است، جاه طلبی او را به خاطر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس کیست؟

لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس کیست؟