مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 17:522022-09-05سياسي

واکنش کنایه آمیز وزیر اول اسکاتلند به پیروزی لیز تراس


وزیر اول اسکاتلند که یک روز قبل به لیز تراس در خصوص هر گونه برنامه ریزی او برای مانع تراشی برای همه پرسی استقلال بعدی اسکاتلند هشدار داده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند امروز در واکنش به انتخاب لیز تراس به رهبری حزب محافظه کار و متعاقب آن نخست وزیری انگلیس با رقیبش ریشی سوناک، وزیر خزانه داری سابق، 81326 رای کسب کرد و سوناک نیز 60399 رای به دست آورد.

تراس ماه اوت و در جریان تبلیغات انتخاباتی، صحبتهای تندی علیه وزیر اول اسکاتلند داشت و یک بار استورجن را گدای توجه توصیف کرد و در یک مقطع دیگر نیز گفت، بهترین کار نادیده گرفتن استورجن است .

وزیر اول اسکاتلند امروز ابتدا به شیوه ای دیپلماتیک به پیروزی لیز تراس در انتخابات واکنش نشان داده و ضمن تبریک این پیروزی، قول ساختن روابط کاری خوب با نخست وزیر جدید انگلیس را داد.

وزیر اول اسکاتلند در توییتی نوشت: تبریک به لیز تراس.

اختلافات سیاسی ما عمیق است اما من به دنبال ایجاد روابط کاری خوب با او همانطور که در قبال سه نخست وزیر قبل از او این کار را کردم، خواهم بود.

استورجن گفت: او (لیز تراس) حالا باید قبضهای انرژی برای مردم و اصناف را متوقف کند، حمایتهای نقدی بیشتری ارائه کرده و بودجه خدمات عمومی را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش کنایه آمیز وزیر اول اسکاتلند به پیروزی لیز تراس

واکنش کنایه آمیز وزیر اول اسکاتلند به پیروزی لیز تراس