مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 20:322022-09-05پزشكي

باورهای غلط درباره جنسیت جنین را بدانید!


متخصص ژنتیک بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه زنان نقش تعیین کننده ای در جنسیت جنین ندارند، گفت: در واقع این مردان هستند که با جنسیت ژنتیکی جنین را مشخص می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن رودگری،متخصص ژنتیک بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه در اکثر موجودات مبنای خلقت در تکامل جنین به سمت دختر شدن استوار است، افزود: اما زمانی که کروموزم y سالم و فعال به جنین منتقل شود که فقط در اسپرم مردان وجود دارد.

در ترکیب با کروموزوم x که از مادر آمده منجر به جنسیت پسر در جنین می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد: بنابرین اگر یکی از کروموزوم های X مادر از طریق تخمک در کنار کروموزوم X پدر از طریق اسپرم در نطفه قرار بگیرد، جنسیت جنین دختر می شود و اگر در کنار کروموزوم Y پدر قرار گیرد، جنسیت جنین، پسر خواهد بود؛ بنابراین این کروموزوم Y مردان است که در دختر یا پسر بودن جنین تاثیر دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جنسیت نوزاد را در دوران جنینی می توان تغییر داد یا خیر؟، گفت: از نظر علمی پس از تشکیل نطفه تغییر دادن محتوای ژنتیکی غیر ممکن است.

متخصص ژنتیک دانشگاه با تاکید بر اینکه تعیین جنسیت فرزند از طریق تجویز رژیم های غذایی از سوی برخی افراد، پایه و اساس علمی ندارد، گفت: تمام روش ها مثل رژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای غلط درباره جنسیت جنین را بدانید!

باورهای غلط درباره جنسیت جنین را بدانید!