مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 شهریور 1401 ساعت 21:122022-09-05اقتصادي

صادرات 90 درصد از انگور و کشمش تولیدی کشور/ تولید سالانه 3 میلیون تن انگور


معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 90 درصد انگور و کشمش تولیدی در کشور صادر می شود و تنها 10 درصد در داخل کشور مصرف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ملکان، ایاز برنو امشب در جلسه هم اندیشی در خصوص بازاریابی و صادرات کشمش شهرستان ملکان، با اشاره به فعالیت مراکز متعدد فرآوری انگور در ملکان، اظهار کرد: ملکان مهد انگور استان و امید کشور در زمینه فرآوری این محصول است تا پس از فرآوری آن، به کشورهای دیگر صادر شود.

وی استفاده از فناوری های نوین در فرآوری انگور را امری ضروری تلقی کرد و ادامه داد: با استفاده از فناوری های نوین که در دنیا استفاده می شود می توانیم انگور را به یک محصول راهبردی در کشور تبدیل کنیم که در اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار باشد.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تولید سالانه 68 میلیون تن انگور در جهان، گفت: ایران پس از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، آمریکا و ترکیه، هفتمین تولید کننده انگور در جهان است که با تولید سالانه 3 میلیون تن انگور، 4.

5 درصد از تولید این محصول در جهان را به خود اختصاص می دهد.

  تولید 200 هزار کشمش در کشور/ صادرات 140 هزار تن کشمش رحمانی، روسیه، اوکراین، قزاقستان، لهستان و امارات متحده عربی را مهمترین مقاصد صادراتی کشور در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 90 درصد از انگور و کشمش تولیدی کشور/ تولید سالانه 3 میلیون تن انگور

صادرات 90 درصد از انگور و کشمش تولیدی کشور/ تولید سالانه 3 میلیون تن انگور