مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 07:022022-09-06بين الملل

35 کشته و 37 زخمی بر اثر انفجار بمب در بورکینافاسو


منابع خبری بامداد سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند، در پی انفجار بمب در شمال بورکینافاسو 35 نفر کشته و 37 نفر زخمی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، فرماندار منطقه ساحل محل وقوع این انفجار در بیانیه ای اعلام کرد، کاروان کمک های دولتی در جاده بین شهرهای جیبو و بوروزنگا در حال عبور بود و یکی از خودروهای حامل غیرنظامیان این کاروان در پی انفجار بمب دست ساز منفجر شد.

در پی این انفجار و بنابر آمار اولیه، 35 نفر کشته و 37 نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این کاروان ها با حمایت ارتش به شهرهای شمال بورکینافاسو که در محاصره گروه های مسلح هستند، کمک های دولتی توزیع می کنند.

اوایل ماه اوت نیز 15 نظامی در همین مسیر بر اثر انفجار 2 بمب کشته شده بودند.

در پی خشونت گروه های تروریستی در بورکینافاسو طی حدود هفت سال گذشته بیش از دو هزار نفر کشته شده و یک میلیون و 500 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

بر اساس آمارها حدود 60.

5 درصد جمعیت حدود 21 میلیونی بورکینافاسو را مسلمانان تشکیل می دهند و زبان رسمی آن نیز در گذر از استعمار به استقلال به فرانسه تغییر کرده و باقی مانده است.

این کشور با وجود فقر گسترده، عضو سازمان های مهمی همچون اتحادیه آفریقا (AU)، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS)، سازمان هماهنگ سازی حقوق تجارت در آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

35 کشته و 37 زخمی بر اثر انفجار بمب در بورکینافاسو

35 کشته و 37 زخمی بر اثر انفجار بمب در بورکینافاسو