مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-06اقتصادي

برنامه ریزی برای تاسیس بانک توسعه در برنامه هفتم توسعه


با توجه به اهمیت نهادسازی برای تامین مالی توسعه کشور، وزیر اقتصاد ضمن بر شمردن اهمیت نهادسازی در این زمینه، از تلفیق ایده تاسیس بانک توسعه و صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صندوق توسعه ملی که بر اساس ایده استفاده از درآمد انفال به عنوان ثروت بین نسلی و یکی از مهم ترین نهادهای تامین مالی توسعه در قالب برنامه پنجم توسعه تاسیس شد.

بعد از گذشت 10 سال از تاسیس این صندوق به دلایل متعددی از جمله ساختار صندوق گونه این صندوق و عدم سرمایه گذاری مستقیم در ابرپروژه های ملی و معوقات بالای تسهیلات اعطایی ارزی و استقراض مکرر دولت تدبیر و امید از این صندوق، این نهاد با آسیب های زیادی مواجه شد.

  در سال جاری هیات امنای صندوق توسعه ملی با تصویب پیشنهاداتی، مجوز سرمایه گذاری مستقیم در طرح های پیش ران را به هیات عامل صندوق توسعه ملی داد.

اما در این میان ایده های جدیدی برای تقویت متولی تامین مالی توسعه براساس تجربیات جهانی وجود دارد که تاحدودی در سند تحول دولت و سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه هم گنجانده شده است.

کاهش توان نظام بانکی برای تامین مالی توسعه، کاهش نسبت بودجه عمرانی به بودجه جاری و کاهش توان صندوق توسعه ملی در سال های گذشته، تاسیس نهادی مانند بانک توسعه را دارای اهمیت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای تاسیس بانک توسعه در برنامه هفتم توسعه

برنامه ریزی برای تاسیس بانک توسعه در برنامه هفتم توسعه