مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 10:372022-09-06سياسي

معرفی برترین های نخستین کنگره ملی شعرعاشورایی


نخستین کنگره ملی شعرعاشورایی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه صبح امروز در نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی که به میزبانی ساوه در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: نهضت عظیم عاشورا  چه در شعر و قصه و چه در قالب های دیگر ادبی تمام شدنی نیست و یک مکتب و مذهب همیشگی است.

وی افزود: حماسه و عاطفه در شعر جایگاه وسیع تری برای جولان دارند و شعر همواره تاثیر بیشتری نسبت به نثر دارد لذا از هر منظر و زاویه ای که به این قضیه عاشورا نگاه کنیم نو و تازه تلقی می شود.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه نهضت عاشورا زیربنای فرهنگ شیعی است، گفت: نقطه عطف فرهنگ شیعی واقعه عظیم کربلاست و ادبیاتی که حول محور کربلا به وجود آمده یک ادبیات کاملا مستقل و خاص خود کربلا است.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: ادبیات عاشورایی از ریشه دارترین و گسترده ترین شاخه های ادبیات آیینی است که تاریخ نظم و نثر و شواهد آن گواه وسعت و قدمت این جریان در مقاطع مختلف تاریخ ادبیات است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در عرصه هنر برای تبیین و ترویج شعائر و موازین دینی و اعتقادی و جایگاه و منزلت شاعران آیینی تصریح کرد: شاعران اهل بیت (ع) در واقع رسانه هایی هستند که پیام قیام سالار شهیدان و سرور آزادگان عال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی برترین های نخستین کنگره ملی شعرعاشورایی

معرفی برترین های نخستین کنگره ملی شعرعاشورایی