مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 13:472022-09-06ورزشي

درخشش دانش آموز شیرازی در مسابقات ریاضی جهان


مهبد قاسمی، دانش آموز 8 ساله مدرسه هدایت در شیراز است که پایه دوم دبستان را به پایان رسانده و با تلاش و پشتکار به عنوان نماینده ای از استان فارس و شهر شیراز در مسابقات WMI موفق به کسب مدال طلا در مرحله مقدماتی و مدال نقره در مرحله پایانی شده است.

- امیرحکمتی، مادر این دانش آموز نمونه، درباره موفقیت فرزندش به خبرگزاری فارس گفت: مهبد از 3 سال و نیم در کلاس های ریاضی شرکت می کرد و در دوره پیش از دبستان با شرکت در مسابقات ریاضی مختص کودکان که در سطح جهانی برگزار شد، موفق به کسب مدال طلا شد.

وی افزود: همزمان با شرکت در کلاس ها با مسابقات WMI آشنا شدیم که در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می شد.

امیرحکمتی با اشاره به اینکه محل برگزاری مسابقات در ایران در شهر تبریز بود، گفت: به دلیل وقوع میزبان اصلی برگزاری مسابقات است، گفت: مفاهیم پایه ای ریاضی و هوش از مقطع پیش دبستان تا پایه دوازدهم سطح برگزاری مسابقات است که ایران امسال برای اولین بار در این مسابقات حضور یافته و پیش از این به دلیل تحریم ها اجازه حضور در مسابقات را نداشته است .

امیرحکمتی اضافه کرد: در مجموع 300 نفر از ایران در همه پایه های تحصیلی یاد شده در این مسابقات شرکت کرده اند که فرزندم تنها دانش آموزی است که از استان فارس در مرحله مقدماتی موفق به کسب مدال طلا و در مرحله فینال مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش دانش آموز شیرازی در مسابقات ریاضی جهان

درخشش دانش آموز شیرازی در مسابقات ریاضی جهان