مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 14:322022-09-06اقتصادي

سالانه 650 تن قارچ دکمه ای در بوشهر تولید می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، سمیه فرح بخش ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایران با تولید 180 هزار تن قارچ، رتبه هفتم تولید این محصول در دنیا را به خود اختصاص داده است و از مهمترین مزایای پرورش قارچ خوراکی، زودبازدهی و اقتصادی بودن این رشته از فعالیت کشاورزی نسبت به سایر فعالیت ها است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: مصرف سرانه قارچ خوراکی در کشور بیش از 1.

2 کیلوگرم و میانگین مصرف سرانه دنیا 4 کیلوگرم است.

در حال حاضر در ایران عمده تولید قارچ خوراکی کشور (بیش از 99 درصد تولید)، قارچ خوراکی دکمه ای سفید با نام علمی Agaricus bisporus و کمتر از 1 درصد قارچ خوراکی صدفی با نام علمی Pleurotus osteratus تولید می شود.

  وی افزود: از مهم ترین مزایای تولید قارچ می توان به اشتغالزایی بالای واحدهای تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده از حداقل زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی، تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد تولید اشاره کرد.

فرح بخش گفت: بر اساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از 20 لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه پرورش قارچ خوراکی در فضای بسته و کنترل شده انجام می گیرد، امکان تولید قارچ خوراکی در واحدهای صنعتی درتمام طول سال امکان پذیر بوده و معمولا واحدهای پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 650 تن قارچ دکمه ای در بوشهر تولید می شود

سالانه 650 تن قارچ دکمه ای در بوشهر تولید می شود