مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 10:472022-09-07پزشكي

فعالیت هفت هزار پزشک خانواده در کشور/ تجویز 436 قلم داروی پرمصرف توسط پزشکان


مدیرکل دفتر خدمات عمومی سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از فعالیت هفت هزار پزشک خانواده در کشور خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، مسعود مشایخی گفت: کارکرد هر نظام بیمه ای کاهش مخاطرات برای فرد است تا بیماران به دلیل هزینه های درمان از خدمات محروم نشود.

 وی با اشاره به اینکه اصل و اساس نظام ارجاع و پزشک میانگین بالغ بر 80 درصد نیازهایش رفع می شود و چنانچه پزشک تشخیص دهد، بیمار به پزشک متخصص و فوق تخصص ارجاع داده می شود.

  این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سیستم ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، مردم به یک پزشک خانواده مشخص شده مراجعه می کنند، گفت: پزشک خانواده متولی سلامت جمعیت افراد تحت پوشش خود است و در واقع نباید منتظر حضور بیمار در مطب باشد، بلکه براساس سابقه و پرونده پزشکی که از بیماران دارد باید وضعیت سلامت افراد را کنترل کند.

  مدیرکل دفتر خدمات عمومی سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: جمعیت تحت کنترل پزشک خانواده بنابر موقعیت مکانی و جمعیت روستایی متفاوت است، اما براساس استاندارد تعریف شده یک پزشک خانواده برای چهار هزار نفر تعیین می شود.

مشایخی ابراز داشت: پزشک خانواده در واقع از دهه های 60 به بعد شکل گرفته بود که طی مطالعات انجام شده، ارائه خدمات در مرکز روستاها به صورت ماهانه بود که به دلیل دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت هفت هزار پزشک خانواده در کشور/ تجویز 436 قلم داروی پرمصرف توسط پزشکان

فعالیت هفت هزار پزشک خانواده در کشور/ تجویز 436 قلم داروی پرمصرف توسط پزشکان