مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 17:222022-09-07اقتصادي

آمارسازی ناشیانه برای زیر سوال بردن بهبود سطح رفاه در دولت سیزدهم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به دنبال انتشار گزارش مرکز آمار از بهبود سطح درآمد متوسط ایرانیان در سال 1400، روزنامه «جهان صنعت» در مطلبی از کاهش رفاه خانوار های ایرانی خبر داده بود.

- به دنبال انتشار گزارش مرکز آمار از بهبود سطح درآمد متوسط ایرانیان در سال 1400، یک رسانه منتقد دولت با دستکاری ناشیانه آمار تلاش کرد نشان دهد در سال اول دولت سیزدهم سطح رفاه ایرانیان سقوط کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به دنبال انتشار گزارش مرکز آمار از بهبود سطح درآمد متوسط ایرانیان در سال 1400، روزنامه جهان صنعت در مطلبی از کاهش رفاه خانوار های ایرانی خبر داده بود.

مرکز آمار در پاسخ به این مطلب جهان صنعت، توضیحاتی ارائه کرد که نشان می دهد این روزنامه منتقد دولت به آمارسازی ناشیانه روی آورده است.

متن کامل توضیحات مرکز آمار در ادامه می آید:وضعیت فعلی اقتصادی کشور و مشکلات خانوار ها در ایجاد توازن بین هزینه و درآمد بر کسی پوشیده نیست؛ اما استفاده از واژه سقوط در عنوان و یا عقبگرد رفاهی در ابتدای مقاله، با واقعیت همخوانی ندارد که در بند های بعد به آن اشاره خواهد شد.

همانگونه که در ابتدای مقاله عنوان شده است متوسط درآمد خانوار های شهری و روستایی نسبت به مقدار سال قبل و نیز در مقایسه با متوسط درآمد خانوار ها افزایش یافت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارسازی ناشیانه برای زیر سوال بردن بهبود سطح رفاه در دولت سیزدهم

آمارسازی ناشیانه برای زیر سوال بردن بهبود سطح رفاه در دولت سیزدهم