مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 18:172022-09-07سياسي

اسناد مرتبط با اربعین حسینی(ع) رونمایی شد


درنخستین جلسه هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم، از اسناد مرتبط با اربعین حسینی(ع) در طول دهه های گذشته رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عصر امروز چهارشنبه (16 شهریور) در نخستین جلسه هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه باید با رفع معضلات و مشکلات سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جهت ارتقای جایگاه و مقام علمی این سازمان در دولت سیزدهم گام برداریم، تصریح کرد: توجه بیش از پیش به فعالیت ها، اقدامات و تلاش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حفظ، جمع آوری و در اختیار قرار دادن گنجینه علمی کهن ایران زمین به نهادینه شدن فرهنگ مکتوبات و نسخ خطی منجر می شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از خروج غیرقانونی کتب و نسخ خطی از کشور تأکید کرد و ادامه داد: نباید با این مخزن بزرگ علمی کشور عادی و ساده برخورد کرد بلکه با یک حرکت منسجم، تخصصی و دقت نظر در راستای انتقال تاریخ کتبی کشور به نسل های آینده کشور اقدامات اساسی اتخاذ کرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه این اسناد تاریخی به هیچ عنوان قابل ارزش گذاری نیست چرا که تاریخ یک ملت، مذهب و جامعه است، تصریح کرد: هیچ تناسبی بین ارزش مادی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد مرتبط با اربعین حسینی(ع) رونمایی شد

اسناد مرتبط با اربعین حسینی(ع) رونمایی شد