مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 08:122022-09-08سياسي

تعیین شیب بندی معابر شهر یزد با فناوری های تشخیص از راه دور


رییس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها شورای اسلامی شهر یزد گفت: بهره بردن از روش های RS یعنی «سنجش از راه دور» می توان، شیب بندی بسیاری از معابر را بدست آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد ، مجید تجملیان، صبح امروز در جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها شورای اسلامی شهر با اشاره به آبگرفتگی های سطح شهر در بارندگی های اخیر و ویرانی هایی که بر جای گذاشت اظهار کرد: این موضوع از سه جنبه، ورود سیلاب بیرونی به شهر و بحث مسیل های داخل شهر، خرابی های ناشی از متروکه بودن برخی از ساختمان ها، و همچنین موضوع ساماندهی به روان آبهای سطحی، قابل بررسی است.

وی با بیان این که دو راهکار برای مهار روان آبهای سطحی که از بارندگی ایجاد می شود وجود دارد افزود: راهکار اول اینکه این آب ها به سفره های آب زیرزمینی تزریق شود؛ و راهکار دوم آنکه توسط مجاری مناسبی به مسیل هدایت و از شهر خارج شود.

رییس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: طبیعتاً ابتدای امر باید تشخیص داده شود این روان آبهای سطحی در کجای معابر جمع میشود.

پس از مشخص شدن این نقاط در قسمتی که آب های سطحی جمع میشود باید چاه جذبی حفر شود یا اگر امکان دارد کانال هایی ایجاد شود که آب به مسیل شهر منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین شیب بندی معابر شهر یزد با فناوری های تشخیص از راه دور

تعیین شیب بندی معابر شهر یزد با فناوری های تشخیص از راه دور