مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 09:022022-09-08اجتماعي

97 درصد مردم کرمانشاه باسوادند


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 3.

2 درصد از مردم استان کرمانشاه بی سواد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، یاسر کرمی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی سوادآموزی، اظهار کرد: این روز در سازمان یونسکو در راستای ریشه کنی بی سوادی اعلام شده است.

وی در خصوص علت نامگذاری این روز به روز جهانی سوادآموزی، گفت: سازمان جهانی به دنبال از بین بردن جنگ و خونریزی در تمام کشور است و یکی از علل جنگ و خونریزی بی سوادی و عدم آگاهی افراد است.

 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه ادامه داد: در گذشته سوادآموز به کسی اتلاق می شد که سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرد، اما امروزه سازمان جهانی با تعریف جدیدی مبنی بر اینکه یک تغییر در زندگی فرد ایجاد شود، آن را بیان می کند.

وی گفت: این تغییر در زندگی فرد شامل تغییر اجتماعی، سیاسی و همچنین تغییر فردی است؛ فردی که آگاده باشد دیگر به دنبال جنگ و تفرقه نمی رود که در ایران هم به دنبال همین تعریف پیش می رویم.

وی گفت: همان تربیت سازمان جهانی، تربیت چند ساحتی را در دستور کار داریم و به دنبال این هستیم فردی که به عنوان بیسواد در سازمان سوادآموزی حضور می یابد یک روش زندگی و یک مهارت را آموزش ببیند تا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

97 درصد مردم کرمانشاه باسوادند

97 درصد مردم کرمانشاه باسوادند