مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 10:522022-09-08بين الملل

تدوین نقشه راه توسعه روابط شورای همکاری خلیج فارس و آسیای مرکزی


در نخستین نشست گفت وگوی راهبردی وزیران شورای همکاری خلیج فارس + آسیای مرکزی ، نقشه راه توسعه روابط تدوین و تصویب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس؛ جین بیک کولوبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان در نخستین نشست گفت وگوی راهبردی وزیران شورای همکاری خلیج فارس + آسیای مرکزی به همراه وزیر خارجه قطر، کویت، امارات متحده عربی، بحرین، عمان و کشورهای آسیای مرکزی شرکت کرد.

این دیدار به منظور تقویت گفت وگوهای سیاسی بین کشورها و توسعه همکاری های منطقه ای در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه انجام شد.

شرکت کنندگان در مورد جنبه های موضوعی دستور کار بین المللی، مسائل امنیت منطقه ای و ایجاد همکاری و مشارکت موثر آینده در زمینه های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و علمی بحث و تبادل نظر کردند.

 کولوبایف در سخنرانی خود به اهمیت گفت وگوی شورای همکاری خلیج فارس  و آسیای مرکزی  با توجه به رویدادهای جاری در جهان اشاره کرد و به منظور ایجاد روابط اقتصادی، پیشنهاد برگزاری جلسات وزرای دیگر و ادارات مربوطه را در این زمینه داد.

شرکت کنندگان در این نشست پیشنهاد همکاری عملی در مسائل انرژی، ایجاد کریدورهای حمل و نقل، لجستیک، تامین امنیت غذایی و آب، برگزاری رویدادهای فرهنگی، بشردوستانه و علمی را دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین نقشه راه توسعه روابط شورای همکاری خلیج فارس و آسیای مرکزی

تدوین نقشه راه توسعه روابط شورای همکاری خلیج فارس و آسیای مرکزی