مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 11:372022-09-08اجتماعي

جولان سگ های ولگرد/نبود اسلحه بی هوشی مشکلی در مسیر جمع آوری سگ های ولگرد نهبندان


 خبرگزاری فارس خراسان جنوبی - علیرضا چاجی، رها بودن سگ های ولگرد در اطراف شهرها در سال های اخیر به یکی از معضلات زیست محیطی، گریبانگیر بسیاری از شهرهای کشور شده است.

 این حیوانات اگرچه در جایگاه خود به عنوان سگ گله یا نگهبان، مفید هستند، اما بلاتکلیفی و پرسه زدن  آن ها در پارک ها و محیط های برخی شهرها یا روستاها آسیب های جدی اجتماعی، آلودگی های زیستی و تهدیدهای انسانی را به دنبال داشته است.

یکی از علل ناموفق بودن کاهش جمعیت سگ های بلاصاحب و ولگرد در کشور و راهکارهای عملیاتی برای کاهش جمعیت این گونه پسماند مدیریت نشده و تشکیل کلونی سگ ها می باشد.

مدل های موفق جهانی برای کاهش جمعیت سگ های ولگرد، غذارسانی مسؤولانه در کنار واکسیناسیون، عقیم سازی و رهاسازی در محیط های حفاظت شده است که این امر می تواند در عرض چند سال جمعیت سگ های ولگرد را مدیریت کند.

دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های ولگرد در سال 87 توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور به تمام شهرها و روستاها ابلاغ شده است ولی تاکنون شاهد اجرایی شدن صحیح آن نبوده و بنابر سلیقه و دیدگاههای مختلف با سگ های ولگرد برخورد می شود.

چندی قبل گزارشی مبنی بر ولگردی سگ های بی صاحب، آسیب زا و ناقل بیماری در پارک ها و خیابان های شهر نهبندان دریافت شد که شهردار نهبندان طی گفت وگویی اقدامات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان سگ های ولگرد/نبود اسلحه بی هوشی مشکلی در مسیر جمع آوری سگ های ولگرد نهبندان

جولان سگ های ولگرد/نبود اسلحه بی هوشی مشکلی در مسیر جمع آوری سگ های ولگرد نهبندان