مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 13:272022-09-08پزشكي

افزایش 5 برابری مرگ خودخواسته با سلاح گرم در تهران


یک استاد جامعه شناسی ضمن واکاوی دلایل «خودکشی» در ایران طی سال های 80 تا 98 گفت که میانگین میزان خودکشی در 14 استان بالاتر از میانگین کشوری است این در حالیست که بیشترین میزان خودکشی در سال های 97 و 98 رخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر اکبر علیوردی نیا، استاد جامعه شناسی دانشگاه مازندران، در نشست خودکشی در ایران، دلایل و راهکارهای مقابله که به همت انجمن جامعه شناسی ایران در پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی برگزار شد، به ارائه آماری درباره توصیف وضعیت خودکشی در ایران مبتنی بر داده های پزشکی قانونی از سال 80 تا 98 (طی 19 سال گذشته) پرداخت و اظهار کرد: البته این آمارها دو اشکال عمده دارد؛ ابتدا آنکه این آمار تنها معطوف به خودکشی های منجر به مرگ است در حالی که اقدام به خودکشی مهم تر از خودکشی منجر به مرگ است.

وی با بیان اینکه اقدام به خودکشی 20 برابر خودکشی های منجر به مرگ است، ادامه داد: برای ما نقطه بحرانی که فرد دست به اقدام خودکشی می زند مهم است.

از سوی دیگر داده ها به شکل کلی گفته شده و اطلاعات دیگر از قبیل سن و جنس و.

در آن وجود ندارد.

علیوردی نیا با اشاره به آمارهای یاد شده در 19 سال گذشته و از سال 80 تا 98، تصریح کرد: بیشترین میانگین برای استان ایلام با 17.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 5 برابری مرگ خودخواسته با سلاح گرم در تهران

افزایش 5 برابری مرگ خودخواسته با سلاح گرم در تهران