مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 15:472022-09-08سياسي

تعداد کل شهدای سال 1357 چند نفر بود؟


اینکه همان شب 17 شهریور، حکومت نظامی آمار کشته ها را با دقت و منطبق با گزارش پزشکی قانونی اعلام کند ولی مردم نپذیرفتند ثمره سال ها استفاده تبلیغاتی از رسانه ها و بی اعتمادی مردم به آن ها بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عصر ایران 17 شهریور 1399 در یادداشتی به قلم مهرداد خدیر نوشت: در چهل و دومین سالروز واقعه 17 شهریور 1357 که نقطه عطف تاریخ انقلاب به حساب می آید، جدای یاد شهیدان میدان ژاله تهران، می توان 5 نکته به نسبت متفاوت و چه بسا کمتر گفته شده را یادآور شد.

1.

اعلام حکومت نظامی در تهران و یک ماه پس از اصفهان در حالی صورت پذیرفت که تنها 12 روز پیش از آن، جعفر شریف امامی با شعار تشکیل دولت آشتی ملی نخست وزیر شده بود و با اعلام حکومت نظامی و سرکوب خونین 17 شهریور هیچ تناسب و تجانسی نداشت.

از این رو برخی این گونه تحلیل می کنند که در غیاب اسدالله عَلَم که عقل منفصل شاه به حساب می آمد شاه به هر دو گرایش برای کنترل اوضاع سرکوب و گشایش - میدان داد تا ایده های خود را اجرایی کنند.

شریف امامی پروژه آشتی ملی را جلو ببرد و ارتشبد اویسی هم سرکوب خونین را! حال آنکه این دو قابل جمع نیستند.

2.

از خاطرات هوشنگ نهاوندی این گونه برمی آید که اویسی در واقع برای تشکیل دولت نظامی خود را آماده می کرده و کاندیدای نخست وزیری پس از شریف امامی بوده ولی در دقیقه 90، ارتشبد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد کل شهدای سال 1357 چند نفر بود؟

تعداد کل شهدای سال 1357 چند نفر بود؟