مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 22:172022-09-08اجتماعي

مرمت مقبره بنکدار در تکیه کازرونی تخت فولاد


مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولادگفت: تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت های معنوی و میراثی شهر اصفهان است و مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجرا است.

- ه گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابراهیم عمرانی مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به اجرای پروژه های متعدد بازسازی و مرمت در تخت فولاد اظهار کرد: از ماموریت ها و وظایف ذاتی مجموعه تخت فولاد نگهداری، مرمت تکایا و اماکن میراثی این پهنه تاریخی است.

وی گفت: تکیه کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت های معنوی و میراثی شهر اصفهان است و مرمت بام مقبره بنکدار واقع در این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال اجراست.

عمرانی تصریح کرد: این پروژه با پیشرفت 70 درصدی شامل سبک سازی و استحکام بخشی سقف؛ پوکه ریزی، شیب بندی، اجرای ایزوگام و همچنین مرمت شرفی و نمای بام است.

 مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد بیان کرد: پس از انجام اقدامات نهایی و انجام کف فرش بام مقبره، این مکان قابل بهره برداری و بازدید گردشگران تخت فولاد خواهد بود.

وی افزود: حفظ و مرمت تخت فولاد به عنوان میراث ارزشمند و هویت ساز شهر اصفهان و همچنین برجسته سازی پدیده ها و ظرفیت های آن از رویکردهای حوزه فنی و عمران مجموعه است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت مقبره بنکدار در تکیه کازرونی تخت فولاد

مرمت مقبره بنکدار در تکیه کازرونی تخت فولاد