مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 شهریور 1401 ساعت 10:222022-09-09سياسي

رییس جمهور ترکمنستان با نماینده ویژه چین در امور اوراسیا دیدار کرد


رییس جمهور ترکمنستان در شهر «عشق آباد» با نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا دیدار و بر همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سردار بردی محمداف در امور اوراسیا دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار بر توسعه و تحکیم مستمر روابط دو کشور ترکمنستان و چین که اکنون معنا و محتوای جدیدی یافته است و از شاخصه های سیاست خارجی دولت ترکمنستان است، تاکید شد.

بردی محمداف در ارتباط با زلزله اخیر در استان سیچوان که منجر به تلفات، مجروح شدن افراد و ویرانی های متعددی در چین شد، به مردم این کشور تسلیت گفت و برای همه آسیب دیدگان این بلای طبیعی آرزوی صبر و شفای عاجل کرد.

وی با تاکید بر موضوع همکاری های دوجانبه، بر این واقعیت تاکید کرد که چین اولین کشور در جهان است که ترکمنستان با آن روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

همانطور که اشاره شد، در 30 سال گذشته، مشارکت ترکمنستان و چین که ماهیت استراتژیک دارد، به طور فعال به نفع مردم دوست بر اساس اصول برابری، احترام و اعتماد توسعه یافته است.

طرفین به بهره وری بالای تعامل در حوزه سیاسی اشاره کردند که با موفقیت در قالب دوجانبه و چندجانبه از جمله در چارچوب گفتگوهای آسیای مرکزی + چین انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور ترکمنستان با نماینده ویژه چین در امور اوراسیا دیدار کرد

رییس جمهور ترکمنستان با نماینده ویژه چین در امور اوراسیا دیدار کرد