مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 شهریور 1401 ساعت 12:422022-09-09بين الملل

دست رد حزب دموکرات کردستان به درخواست جریان صدر


یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق در واکنش به درخواست جریان صدر از متحدان خود برای خروج از پارلمان گفت که این مسأله تصمیم راحتی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریبین سلام عضو حزب دموکرات کردستان عراق امروز (جمعه) به درخواست روز گذشته جریان صدر از هم پیمانان کرد و اهل سنت خود برای استعفا از پارلمان پاسخ داد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، او گفت که استعفا از پارلمان مسأله آسانی نیست و حزب دموکرات کردستان به فکر پیشبرد منافع مردم منطقه کردستان است و استعفا از پارلمان نیز بستگی به این دارد که آیا نیاز اهالی کردستان را رفع می کند یا نه.

ریبین سلام افزود: به چند دلیل استعفا از پارلمان کار آسانی نیست، اول اینکه خشم موجود مربوط به جامعه شیعیان نسبت به عملکرد دولت است و دوم اینکه اهل سنت و کردها در اکتبر 2021 با هدف بازگشت امور به شرایط طبیعی با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرده بودند.

این عضو ارشد حزب دموکرات کردستان همچنین گفت که شرایط اقلیم کردستان شباهتی به گروههای سیاسی و مردمی شیعه و سنی ندارد و بسیاری از موضوعات مرتبط با معاش مردم هنوز در تعامل با دولت مرکزی حل نشده و این همان چیزی است که حزب دمکرات کردستان را از خروج از روند سیاسی باز می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست رد حزب دموکرات کردستان به درخواست جریان صدر

دست رد حزب دموکرات کردستان به درخواست جریان صدر