مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 شهریور 1401 ساعت 18:222022-09-09اقتصادي

تشدید نارضایتی های مردمی از کمبود کالاهای اساسی در تونس


کمبود مواد غذایی در تونس، نارضایتی مردم از افزایش قیمت ها را شدت بخشیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رای الیوم ، کمبود مواد غذایی در تونس با قفسه های خالی در مغازه ها و نانوایی ها شدت گرفته و به نارضایتی مردم از افزایش قیمت ها دامن زده است.

در حالی که دولت تونس تلاش می کند از ایجاد بحران مالی در کشورش جلوگیری کند، منابع ذیربط درباره احتمال ازسرگیری ناآرامی ها و اعتراضات خیابانی به گرانی در این کشور هشدار می دهند.

تونس این روزها با کمبود شدید و گسترده شکر، روغن پخت و پز، شیر، کره، قهوه، تنباکو و آب بسته بندی شده روبروست  و به نظر می رسد وضعیت در مناطق فقیرتر دور از پایتخت بدتر باشد.

مصطفی دهش، پیرمرد 82 ساله ای است که با دوره گردی و فروش چای در کوچه های تنگ  و باریک محله های فقیر نشین شهر تونس امرار معاش می کند و می گوید برای تهیه چای نیاز به شکر دارد که ابدا یافت نمی شود.

با بروز اعتراضات کوچک و پراکنده در شهر تونس رییس اتحادیه مشاغل این کشور بارها طی ماه های اخیر درباره انقلاب گرسنگان در تونس هشدار داده است.

  این کمبود تا حدودی به دلیل بحران جهانی کالا و افزایش قیمت ها به دلیل آشفتگی مرتبط با همه گیری کووید 19 و جنگ در اوکراین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید نارضایتی های مردمی از کمبود کالاهای اساسی در تونس

تشدید نارضایتی های مردمی از کمبود کالاهای اساسی در تونس