مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 09:122022-09-10اقتصادي

ایران توسعه یافته تر از 115 کشور جهان شد


سازمان ملل از صعود یک پله ای ایران در رده بندی جهانی شاخص توسعه انسانی خبر داد و رتبه ایران را بالاتر از 115 کشور جهان اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، برنامه توسعه سازمان ملل جدیدترین گزارش از سلسله گزارش های توسعه انسانی را منتشر کرده است که در آن آمار و اطلاعات مربوط به شاخص های توسعه انسانی 191 کشور جهان از جمله ایران ارائه شده است.

*صعود 1 پله ای ایران در رده بندی توسعه انسانی در جهان گزارش توسعه انسانی 2022 که بر پایه آمار و اطلاعات مربوط به سال 2021 تهیه شده است نشان می دهد رتبه ایران در میان کشورهای جهان از نظر توسعه انسانی طی این سال یک پله بهبود یافته است.

در حالی که ایران در رده بندی توسعه انسانی طی سال 2020 در رتبه 77 جهان قرار گرفته بود در سال 2021 که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرده است به رتبه 76 ارتقاء یافته است.

صعود یک پله ای ایران در رده بندی جهانی توسعه انسانی در گزارش جدید سازمان ملل در حالی است که طی دو گزارش قبلی این سازمان، ایران از این نظر سه پله نزول کرده بود.

بر این اساس، ایران همچنان در میان کشورهای دارای توسعه انسانی بالا قرار دارد.

در گزارش این سازمان، کشورهای جهان از نظر میزان توسعه انسانی به چهار گروه تقسیم بندی شده اند که عبارتند از کشورهای دارای توسعه انسانی بسیار بالا که 66 کشور را شامل می شوند، کشورهای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران توسعه یافته تر از 115 کشور جهان شد

ایران توسعه یافته تر از 115 کشور جهان شد