مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 10:472022-09-10بين الملل

جاسوسی برای موساد از سوئد تا دمشق؛ اعترافات پزشک دستگیر شده در بیروت


یک پزشک متخصص سوری ساکن سوئد که اخیرا در بیروت دستگیر شده، در اعترافاتش داستان نحوه جذب شدن به موساد و جمع آوری اطلاعات امنیتی با کمک پدر و دو برادرش در سوریه پس از دریافت هزاران یورو را فاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه لبنانی جدیدترین اقدام ، امروز (شنبه، 10 سپتامبر) در گزارشی، از دستگیری یک پزشک جاسوس موساد خبر داد و نوشت: اسراییل ​یک پزشک سوری را که در سوئد کار می کرد از طریق یک شرکت استخدام کرد که ادعا می کرد می خواهد شبکه آب در سوریه را رایگان تصفیه کند.

ماموریت دکتر معین یوسف، دست یافتن به نقشه های شبکه آب و فاضلاب و جمع آوری اطلاعات با بعد امنیتی بود.

وی میانجیگری کرد تا در ازای دریافت هزاران یورو، پدر و دو برادرش را که افسران ارتش سوریه بودند، جذب موساد کند و اطلاعات لازم را جمع آوری کند .

بیوگرافی پزشک جاسوس  پزشکی که گفته می شود جذب موساد شده بود تا برادرانش را با یک پروژه جاسوسی همراه کند، متولد 1969 در لاذقیه در سواحل سوریه است.

او با خانواده اش در شهر دیر ابراهیم در استان لاذقیه زندگی می کرد؛  در مدرسه شهید فایز منصور تحصیل کرد و سپس در سال 1987 در دبیرستان ابن خلدون مدرک گرفت در سال 1993 در رشته پزشکی عمومی وارد دانشگاه دمشق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاسوسی برای موساد از سوئد تا دمشق؛ اعترافات پزشک دستگیر شده در بیروت

جاسوسی برای موساد از سوئد تا دمشق؛ اعترافات پزشک دستگیر شده در بیروت