مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 16:322022-09-10اقتصادي

خطر تبدیل دشت حاصلخیز اردبیل به بیابان لم یزرع


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خطر تبدیل دشت حاصلخیز اردبیل به بیابان لم یزرع خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا خواجوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درصورت عدم رعایت منابع آبی استان و مصرف بی رویه از سفره های زیرزمینی در آینده نزدیک دشت اردبیل به بیابان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: بزرگترین خسارت در بخش کشاورزی مربوط به تنش خشکی و حوادث غیرمترقبه است و باید تدابیر لازم برای مقابله با خشکسالی جهت کاهش اثرات تنش اندیشیده شود.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: مساله مدیریت منابع آبی یک مشکل کشوری محسوب می شود و تمام مسوولان ذی ربط و آحاد جامعه باید در خصوص صرفه جویی و دقت در مصرف آب نهایت اهتمام را داشته باشند.

خواجوی گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی به منابع آبی وابسته است و اردبیل به عنوان قطب کشاورزی تلقی شده و در صورت تنش آبی خسارت جبران ناپذیری در حوزه تامین و تولید منابع غذایی وارد می شود، پس باید سرمایه گذاری هنگفتی باید در این خصوص صورت گیرد.

خواجوی توسعه بیمه محصولات کشاورزی برای جبران کاهش خسارت عوامل قهری را یکی از ضروریات بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: بیمه محصولات کشاورزی تا حدودی جبران خسارت وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر تبدیل دشت حاصلخیز اردبیل به بیابان لم یزرع

خطر تبدیل دشت حاصلخیز اردبیل به بیابان لم یزرع