مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 11:122022-09-11فرهنگي

گفتگوی موزه سینما برای زادروز «مهرداد اسکویی» منتشر شد


موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله برنامه های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «مهرداد اسکویی» فیلمساز مستند و عکاس بخش هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مهرداد اسکویی با بیان اینکه متولد 21 شهریور 1348 در تهران است و خوشحال است از اینکه بعدها این روز به نام روز ملی نمی بیند به همین دلیل می خواهم فیلم داستانی بلند بسازم.

او گفت اگر به سمت سینمای داستانی بروی ممکن است کارگردان متوسطی شوی چون دلت پیش سینمای مستند است؛ تاکنون فیلم های کوتاه مستند ساختی و دیگر کافی است از این به بعد روی فیلم های مستند بلندتر از 52 دقیقه  برنامه ریزی انجام بده و من همان موقع از پس برقع را شروع کردم.

  وی درباره علاقه خود به جمع آوری اسناد تصویری نیز گفت: در حال حاضر دلتیالوژیست هستم و کارت پستال های تصویری- تاریخی ایران از دوره قاجار و همچنین عکس های تاریخی ایران از دوره قاجار تا اوایل انقلاب را جمع آوری می کنم.

از بیش از 50 کشور، کارت پستال های تاریخی با موضوع ایران، جهان اسلام و عکس های تاریخی با موضوع ایران را جمع آوری کرده ام و حتی اگر خریداری می کنیم.

وی ادامه داد: موضوع جالب تر این است که خود مردم آلبوم عکس هایشان را در اختیار ما قرار می دهند و ما به اسم خودشان آنها را اسکن می کنیم و عکس ها را به خودشان برمی گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی موزه سینما برای زادروز «مهرداد اسکویی» منتشر شد

گفتگوی موزه سینما برای زادروز «مهرداد اسکویی» منتشر شد