مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 11:272022-09-11اقتصادي

تله شوک اقتصادی در سراب مذاکره/ ایران در مسیر بی اثر کردن تحریم های آمریکا


بهبود وضعیت صادرات نفت ایران و جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم نشان می دهد که راهبرد «بی اثر کردن تحریم ها» می تواند کشور را به صورت پایدار در مقابل تحریم ها ایمن کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بدون شک تحریم مهمترین چالش اقتصاد کشور در یک دهه گذشته بوده است و مناقشات زیادی بین جریانات سیاسی در ایران درباره نحوه مواجهه با این پدیده وجود دارد.

با نتیجه ندادن راهبرد مذاکره و توافق با آمریکا برای رفع تحریم ، بسیاری از کارشناسان معتقدند راهبرد بی اثر کردن تحریم ها تنها راه لغو آنها است، به بیان دیگر تحریم های آمریکا تنها زمانی لغو می شود که بی اثر شود.

اما آیا راهبرد دولت سیزدهم مبتنی بر بی اثر کردن تحریم ها قادر به رسیدن به اهداف خود است؟ پرسشی که در ادامه به آن پاسخ داده می شود.

* کشور تحریم شده با گذشت زمان با تحریم سازگار شده و آن را بی اثر می کنند انتخاب راهبرد درست در مواجهه با تحریم مستلزم شناخت و درک صحیحی از خود تحریم ها است.

مرکز امنیت نوین آمریکا در گزارشی با عنوان ابزارهای جدید جنگ اقتصادی عنوان می کند: تحقیقات نشان می دهد که با گذشت زمان، تأثیر تحریم های اقتصادی بر مبادلات فرامرزی از بین می رود، زیرا شرکت ها با عادی های جدید سازگار می شوند (تصویر 1).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تله شوک اقتصادی در سراب مذاکره/ ایران در مسیر بی اثر کردن تحریم های آمریکا

تله شوک اقتصادی در سراب مذاکره/ ایران در مسیر بی اثر کردن تحریم های آمریکا