مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 15:022022-09-11اجتماعي

مجتمع نزدیک منارجنبان تهدیدی برای آن محسوب نمی شود


معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: مجتمعی که کنار منارجنبان در حال ساخت است از نظر ارتفاع 10.

5 متر است یعنی اندازه ساختمان دو طبقه ارتفاع دارد و مراحل قانونی اش تایید شده(ارتفاع و نقشه ها) و آن تهدید را برای منارجنبان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، منارجنبان یکی از بناهای تاریخی اصفهان است که قدمتی چند صدساله دارد، در ایران برخی مناره ها قابلیت تکان خوردن دارند که به اصطلاح به آن ها منارجُنبان می گویند؛ از معروفترین منارجنبان های ایران یکی در اصفهان است، اما ساخت یک مجتمع تجاری تفریحی در نزدیکی این بنای ارزشمند، نگرانی دغدغه مندان را برانگیخته است.

مسؤولان می گویند وجود مدارس مخروبه اطراف منارجنبان چهره خوبی نداشته و از سنوات گذشته تصمیم برای ساخت این مجتمع گرفته و اکنون اجرایی شده است.

اگرچه سی دسلمان قاضی عسگر، شهردار منطقه 9 اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس گفته بود جای نگرانی نیست و حریم های درجه 1، درجه 2 و درجه 3 براساس ابلاغیه ها رعایت شده و ارتفاع مجتمع مورد تایید میراث است، دغدغه فعالان حوزه میراث هنوز به قوت خود باقی است.

مردم باید از طراحی شهرداری آگاه شوند تا حساسیت کاهش پیدا کند در این خصوص محمود محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در این طرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجتمع نزدیک منارجنبان تهدیدی برای آن محسوب نمی شود

مجتمع نزدیک منارجنبان تهدیدی برای آن محسوب نمی شود