مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 15:172022-09-11بين الملل

بهشتی پور: توافق در وین، معطل آمریکاست


یک کارشناس مسایل بین الملل معتقد است: اگر آمریکا منافعش اقتضا کند که با ایران توافق کند، منتظر نتیجه انتخابات کنگره یا پارلمان اسراییل نمی شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسن بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تحولات اخیر مرتبط با برجام و مذاکرات میان ایران و آمریکا و کم شدن انتظارها از این که در این مقطع طرف ها به نتیجه برسند گفت: این که مذاکرات متوقف شده باشد درست نیست.

به هر حال تلاش هایی دارد می شود که به شکلی طرف ها به ویژه ایران و آمریکا انعطاف بیشتری نشان دهند.

وی ادامه داد: این طرف آمریکایی است که بلاتکلیف است و با توجه به فشارهای داخل به بایدن انعطاف و اراده لازم را برای توافق نشان نمی دهد اما روشن است که طرف های مختلف سعی دارند راه حلی برای این گره باز کنند.

این کارشناس مسایل بین الملل در پاسخ به اینکه گفته می شود با توجه به انتخابات کنگره و پارلمان اسراییل، آمریکا تصمیم به تعویق مذاکرات تا بعد از این انتخابات گرفته است، گفت: به نظر من انتخابات کنست ربطی به برجام ندارد چون اسراییل در مجموع مخالف کل برجام است، بعید می دانم این موضوع تاثیر منطقی بر برجام داشته باشد.

بهشتی پور درباره تاثیر مذاکرات احیای برجام بر روند پیروزی بایدن در انتخابات کنگره اظهار کرد: معتقدم سیاست خارجی دولت ها در آمریکا یا اصلا تاثیر ندارد ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشتی پور: توافق در وین، معطل آمریکاست

بهشتی پور: توافق در وین، معطل آمریکاست