مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 15:522022-09-11بين الملل

زنگ خطر جنگ میان ترکیه و یونان در سایه تشدید تنش ها


یک روزنامه قطری با انتشار گزارشی از تشدید تنش میان ترکیه و یونان، از افزایش نگرانی ها در خصوص درگیری مستقیم میان دو طرف نوشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گارد ساحلی ترکیه، دیروز (شنبه، 10 سپتامبر) اعلام کرد که نیروهای گارد ساحلی یونان ،  به روی یک کشتی تجاری ترکیه در آب های بین المللی دریای اژه آتش گشودند، امری که به تشدید  بحران میان دو دشمن منطقه ای که هفته های اخیر پرتنشی را پشت سر گذرانده اند، منجر شد.

روزنامه قطری رأی الیوم با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: در بیانیه ترکیه آمده است که در تیراندازی به این کشتی تجاری که با 18 سرنشین در فاصله 11 مایلی جنوب غرب جزیره بوزکا  آدا ترکیه در حال حرکت بود، هیچکس آسیب ندیده است.

  همچنین در این بیانیه آمده است که تیراندازی ایذایی از سوی دو کشتی متعلق به یگان گارد ساحلی یونان به کشتی رو-رو با پرچم کومور با نام آناتولیان  که در آب های بین المللی و در نزدیکی جزیره بوزکا آدا در دریای اژه در حال حرکت بود، صورت گرفت که پس از آن دو قایق متعلق به گارد ساحلی ترکیه به منطقه اعزام شدند، امری که موجب شد قایق های یونانی این محل را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، در ویدئویی که پیش از این بیانیه منتشر شده بود، یک کشتی متعلق به گارد ساحلی یونان در کنار کشتی آناتولیان دیده و صدای شلیک ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر جنگ میان ترکیه و یونان در سایه تشدید تنش ها

زنگ خطر جنگ میان ترکیه و یونان در سایه تشدید تنش ها