مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 16:022022-09-11سياسي

چه یک مرد دانا چه یک دشت مردان جنگی/ نقدی بر نظر مصطفی ملکیان درباره اصالت فرهنگ


اگر فرهنگ کره (که به اصطلاح اصالت دارد) قبل از 1945 دارای بلوغ بوده چرا از درونش فلاکت کره ی شمالی آشکار گشت و اگر فرهنگش نابالغ بوده چگونه از سرشتش کره ی جنوبی متبلور گردید؟ - اگر فرهنگ کره (که به اصطلاح اصالت دارد) قبل از 1945 دارای بلوغ بوده چرا از درونش فلاکت کره ی شمالی آشکار گشت و اگر فرهنگش نابالغ بوده چگونه از سرشتش کره ی جنوبی متبلور گردید؟      احمد خاکیان، اگرچه بیشتر به عنوان نویسنده و طنزپرداز و فعال ادبی در حوزه زبان لری اشتهار دارد اما باید اضافه کرد که او با درجه دکتری در جامعه شناسی فرهنگی و به سبب سابقه پژوهش گری اجتماعی هم شناخته می شود.

    از این رو هنگامی که نقد او بر آرای استاد مصطفی ملکیان را از طریق روزنامه نگاری توانا و حرفه ای دریافت کردیم و دانستیم به صورت اختصاصی و به قصد انتشار در عصر ایران نوشته شده استقبال کردیم.

   این نوشته اینک در معرض دید و قضاوت مخاطبان قرار دارد  هر چند حدس می زنیم این نقد خود در بوته نقد و پاسخ گویی قرار گیرد که اگر از جانب خود ملکیان و در مقام رفع ابهام یا پاسخ به دکتر خاکیان باشد طبعا نیکوتر و پرثمرتر خواهد بود.

این توضیح هم جا دارد که هر چند گاه نثر تحلیل ها را به متون رسانه ای نزدیک می کنیم اما در این فقره عین ادبیات دکتر خاکیان رعایت شده است و طبعا انتشار متن به منزله موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه یک مرد دانا چه یک دشت مردان جنگی/ نقدی بر نظر مصطفی ملکیان درباره اصالت فرهنگ

چه یک مرد دانا چه یک دشت مردان جنگی/ نقدی بر نظر مصطفی ملکیان درباره اصالت فرهنگ