مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 16:072022-09-11پزشكي

درخواست اورژانس از زائران اربعین هنگام ورود به کشور


سخنگوی اورژانس کشور از زائرانی که با علائم سرماخوردگی، اسهال و سرفه روبه رو هستند خواست که در هنگام بازگشت به کشور حتما علائم خود را به کادر درمان اعلام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی خالدی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی زائران در راهپیمایی اربعین امسال موضوع گرمازدگی است، افزود: در این راستا صد تخت بستری در نقطه مرزی مهران در نظر گرفته شده و اگر زائران در هنگام بازگشت با علائم سرگیجه، سردرد یا علائمی همچون سرماخوردگی، اسهال و سرفه مواجه بودند حتماً به اولین تیم مراقبتی بهداشتی که در مرزها مستقر هستند مراجعه و علائم خود را اعلام کنند تا دستورات لازم پزشکی به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی مستقر در مرزها پزشک و کادر درمان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: بیمارانی که علائم سرماخوردگی دارند در هنگام مراجعه به محل سکونت خود حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

همچنین لازم است که از روبوسی خودداری شده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه تا دستورات لازم را دریافت کنند.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: نگرانی خاصی عمدتاً از بابت این سرماخوردگی ها وجود ندارد چرا که این موضوع به خاطر قرار گرفتن زائران در هوای گرم و سرد ایجاد شده است، زائران در هوای گرما پیاده روی می کنند و وقتی برای استراحت وارد موکب ها می شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اورژانس از زائران اربعین هنگام ورود به کشور

درخواست اورژانس از زائران اربعین هنگام ورود به کشور