مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 21:022022-09-11اجتماعي

از مرزهای زمینی چه خبر؟/ شلوغی شلمچه و چذابه در سایه خلوتی مهران و خسروی


کمتر از پنج روز دیگر به مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلی زمان باقی است و در این بین شاهد تردد سیل عاشقان اباعبدالله الحسین از مرزهای زمینی و هوایی کشور هستیم - خوزستانعراق جواب گوی این حجم از حضور زائران در شلمچه و چذابه نیست  سیل جمعیت از نقاط مختلف کشور به سوی مرزهای شلمچه و چذابه در جریانند.

  اما مسئله ای که بیش از پیش نگرانی مسؤولان را برانگیخته، عدم وجود تجهیزات و زیرساخت های کافی متناسب با افزایش جمعیت زوار در آن طرف مرزهای ایران است.

  صادق خلیلیان استاندار خوزستان طبق آخرین آمار اعلام کرد که با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه و کمبود وسایل نقلیه در مرزهای کشور عراق، با مذاکراتی که طی چند روز گذشته با مسؤولان این کشور داشته اند 300 دستگاه اتوبوس در دو مرز چذابه و شلمچه به منظور تسهیل تردد زائران آماده خدمت رسانی شده اند.

    وی افزود: این تعداد اتوبوس طی چند روز گذشته و به تدریج وارد خاک عراق شدند و زوار را به نزدیک ترین شهرهای عراق مانند بصره و العماره انتقال دادند.

  اما افزایش جمعیت زائران در این دو مرز به اندازه ای بود که تنها در یک شبانه روز بیش از 74 هزار زائر از یک پایانه مرزی عبور داده شدند و قطعا این کمبود تجهیزات و وسایل حمل و نقل با این مقدار از اتوبوس ها حل و فصل نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مرزهای زمینی چه خبر؟/ شلوغی شلمچه و چذابه در سایه خلوتی مهران و خسروی

از مرزهای زمینی چه خبر؟/ شلوغی شلمچه و چذابه در سایه خلوتی مهران و خسروی