مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 09:122022-09-12اقتصادي

ساوه؛ شهر یاقوت سرخ ایران/ دلال ها عامل نوسانات شدید قیمت انار


خبرگزاری فارس- ساوه؛ انار یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده در ایران است که تنوع بالایی برای آن گزارش شده است.

انار با عنوان علمی Punica granatum دارای ارقام متنوعی در ایران است که در آب و هوا و اقلیم نیمه خشک معتدل بیابانی، خشک، نیمه خشک، نیمه مرطوب و نیمه مرطوب سرد مناطق غربی و مرکزی کشور که دارای انواع خاک های متفاوت است به صورت درخت و درختچه در غالب 300 گونه کشت می شود.

میوه انار دارای منبع غنی از فتوکمیکال ها با اثرات آنتی اکسیدان بسیار بالاست که اثرات درمانی گسترده ای در طب سنتی و مدرن دارد که همین امر باعث شده در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، چاقی، بیماری های التهابی، عفونی و میکروبی و.

مؤثر باشد.

ایران دارای غنی ترین ذخایر ژنی انار جهان است و از نظر تنوع، کشت، سطح زیر کشت، تولید و صادرات مقام اول دنیا را داراست و توانسته جایگاه خود را در تولید و صادرات این میوه به دست بیاورد.

  به بهانه برگزاری نخستین همایش جشنواره ملی انار در شهرستان ساوه طی روزهای 11 و 12 آبان ماه قصد داریم ابعاد مختلف تولید، صادرات، بازار و چالش های این میوه را در گفت وگو با متخصصان این حوزه به نگارش در آوریم.

 آگاهی باغداران به اصول پرورش عامل کیفیت انار ساوه یکی از محققان حوزه انار و نویسنده چند کتاب و مقاله معتبر در زمینه انار در گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساوه؛ شهر یاقوت سرخ ایران/ دلال ها عامل نوسانات شدید قیمت انار

ساوه؛ شهر یاقوت سرخ ایران/ دلال ها عامل نوسانات شدید قیمت انار