مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 10:022022-09-12بين الملل

پاک آیین: زمان مناسبی برای صدور بیانیه سیاسی نبود


اتحادیه اروپا از تکرار موارد بی اساس و اتخاذ مواضع سیاسی خودداری کند چون با این اقدامات بیشتر در معرض انتقاد و بی اعتمادی طرف ایرانی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محسن پاک آیین در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه روز شنبه تروییکای اروپا درباره برجام و طرح اتهاماتی علیه ایران اظهار کرد: بیانیه روز گذشته تروییکا توجیه منطقی نداشت.

سه کشور اروپایی به عنوان هماهنگ کننده در مذاکرات هستند و در جایگاهی نیستند که با صدور بیانیه سیاسی بر روند مذاکرات تاثیر بگذارند.

این بیانیه برای ابراز وجود بود و ارزش دیگری برای ایران ندارد.

وی با اشاره به بخشی از بیانیه تروییکا که در آن گفته شده است، ایران به دلیل عدم پاسخ مورد نظر آنها به متن مورد پیشنهاد بورل، برجام را تهدید کرده است گفت: تهدید اصلی برجام، آمریکا و خروج این کشور از توافق بود اما تروییکا علیه خروج آمریکا و کارشکنی در مسیر لغو تحریم ها یا عدم انجام تعهدات آن، بیانیه ای موثر تاکنون نداشته است.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: معمولا انگلیس متمایل به آمریکا در این روند موضع داشته است و آلمان و فرانسه هم با مواضع دو پهلو نقش خنثی داشته اند.

این سه کشور که در مقابل آمریکا دست بسته هستند و جرات و توان اعتراض به آمریکا برای شرایط فعلی را ندارند در جایگاهی نیستند که علیه ایران بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک آیین: زمان مناسبی برای صدور بیانیه سیاسی نبود

پاک آیین: زمان مناسبی برای صدور بیانیه سیاسی نبود