مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 11:522022-09-12سياسي

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اقدامات یکجانبه علیه ایران باید لغو شود


تمامی اقدامات یکجانبه علیه ایران، اتباع و شرکت های ایرانی که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال شده باید لغو شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر برخورداری افراد از حقوق بشر، در اردیبهشت ماه سال جاری به دعوت ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران  به کشورمان سفر کرد.

این سفر یازده روزه از 7 تا 18 اردیبهشت (17 تا 28 می) انجام شد و هدف آن بررسی آثار تحریم های یکجانبه آمریکا بر مردم کشورمان بود.

دوهان در این سفر از نزدیک در جریان برخی از این آثار تحریم های یکجانبه آمریکا قرار گرفت.

دوهان در پایان سفر خود با حضور در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص نتایج این سفر پاسخ داده و بیانیه ای نیز در این باره منتشر کرد.

اکنون گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره مندی افراد از حقوق بشر، گزارش خود را به طور رسمی درباره سفر به ایران منتشر کرده است.

محورهای برجسته گزارش دوهان از سفر به ایران به شرح زیر است: براساس این گزارش، از سال 1979، آمریکا تحریم های اقتصادی، تجاری و مالی را با ممنوعیت همه جانبه تجارت از سال 1995 و اقدامات قابل توجهی به منظور انزوای ایران در سیستم تجاری و مالی بین المللی، از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اقدامات یکجانبه علیه ایران باید لغو شود

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اقدامات یکجانبه علیه ایران باید لغو شود