مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 16:172022-09-12اقتصادي

بوشهر 38 مرتبه در دام آلودگی های نفتی گرفتار شد


رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر از 38 مورد آلودگی نفتی در آب‎ های این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، حجت خسروی رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 38 مورد آلودگی دریایی در استان بوشهر رخ داده است که از این مجموع 9 مورد آلودگی های نفتی فراساحل، سه مورد آلودگی ناشی از تاسیسات خشکی و بقیه نیز مربوط به کشتی ها و سایر عوامل موثر در ایجاد آلودگی دریایی بوده است.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود: سواحل جنوبی استان بوشهر از نیمه مرداد امسال شاهد آلودگی نفتی وسیع بوده است که در مرحله نخست بررسی برای شناسایی منبع آلودگی در دستور اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه سعی شد از ظرفیت های موجود شامل پایش های پهپادی، شناور های تندرو، و همچنین روش نوین استخراج تصاویر ماهواره ای منطقه خلیج فارس استفاده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با بررسی ها و مدل سازی های انجام گرفته مشخص شد احتمال نزدیک به یقین آلودگی آب های سواحل جنوبی از محل مناطق نفتی کشور های همسایه (میادین نفتی العربیه) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوشهر 38 مرتبه در دام آلودگی های نفتی گرفتار شد

بوشهر 38 مرتبه در دام آلودگی های نفتی گرفتار شد