مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 09:222022-09-13اقتصادي

پیش بینی برداشت 23500 تن کلزا از اراضی کشاورزی استان قزوین


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در سال زراعی جدید 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت کلزا می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسن جلیلوند اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در سال زراعی جدید 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا می رود و در صورت تحقق این میزان سطح زیر کشت پیش بینی می شود 23 هزار و 500 تن کلزا برداشت شود.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین نهاده ها در کشت به موقع، 36 تن بذر ارقام مختلف هیبرید و OP داخلی تامین شده است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارقام کشت این محصول در اراضی کشاورزی استان را نپتون، روهام، هیدومیل و گارو ذکر کرد.

جلیلوند گفت: با توجه به اهمیت و نقش تغذیه گیاهی در تحقق برنامه تولید در واحد سطح، در سال زراعی جاری بالغ بر 300 نمونه خاک جهت انجام آنالیز رایگان و صدور توصیه های تغذیه ای برای کشاورزان کلزاکار با هماهنگی آزمایشگاه های خاکشناسی استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا جهت کنترل عوامل زیان رسان از جمله علف های هرز، در سطح 80 هکتار از اراضی تحت کشت علف کش اختصاصی کلزا برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ بصورت کاملا رایگان در استان توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 23500 تن کلزا از اراضی کشاورزی استان قزوین

پیش بینی برداشت 23500 تن کلزا از اراضی کشاورزی استان قزوین