مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 09:322022-09-13اقتصادي

ایران هفتمین تولید کننده عسل در جهان


رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: ایران با تولید سالانه 81 هزار تن عسل رتبه هفتم جهان را در تولید این محصول داراست.

- به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما؛ رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه، ایران به واسطه اقلیم مناسب از دیرباز خاستگاه پرورش زنبور عسل بوده است، گفت : در حال حاضر صنعت زنبورداری کشور با 206 تعاونی و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی و تولید سالانه 81 هزار تن عسل رتبه هفتم جهان را در تولید این محصول دارد.

 قدیر رجب زاده افزود: بر اساس پژوهش ها ، تاکنون برای 7 نوع عسل تولیدی شاخص در استان خراسان رضوی با استفاده از روش های تشخیصی، شناسنامه اصالت برای این محصول طراحی شده است.

 وی یکی از معضلات صنعت عسل را نبود شناسنامه برای این محصول متنوع در بازار عنوان کرد و اظهار داشت : مصرف کنندگان فقط به اظهارات کندودار و فروشنده اکتفا می کنند و ما با شناخت این مشکل، در این طرح پژوهشی تلاش کردیم صنعت عسل به سمت شناسنامه دار کردن و اصالت سنجی سوق داده شود.

 بدین منظور نخستین بار در کشور ، به همت محققان موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ، نقشه جامع اصالت سنجی عسل با هدف اطمینان از منبع تغذیه زنبور عسل در زمان تولید تدوین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران هفتمین تولید کننده عسل در جهان

ایران هفتمین تولید کننده عسل در جهان