مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 09:522022-09-13اقتصادي

دستیابی به هدف امنیت غذایی در برنامه ششم محقق نشد


هدفگذاری در قانون برنامه ششم دستیابی به ضریب 95 درصدی امنیت غذایی بوده که در این فرجه زمانی این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، محمد قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد.

  همچنین احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس داشتیم که بتوانیم خودکفایی 95 درصدی داشته باشیم چقدر از این برنامه محقق شد؟ قربانی: بر اساس قانون برنامه ششم هدفگذاری ما دستیابی به ضریب 95 درصدی امنیت غذایی بوده و در این فرجه زمانی این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

از سال 92 که ضریب امنیت غذایی حدود 53 درصد بود اکنون به 80 درصد رسیده، اما برخی از سیاست ها که در سال های گذشته اتخاذ شد باعث شد نتوانیم به هدف دست پیدا کنیم.

البته اتفاقات دیگری مثل سیل، خشکسالی و تغییرات اقلیمی باعث شد به هدف خود نرسیم.

در برنامه ششم هر سال می بایست دو درصد سهم کشاورزی از کل سرمایه گذاری افزایش پیدا کند که این اتفاق رخ نداد و مجموعه ای از این عوامل باعث عدم دستیابی به این هدف شد.

سوال: کمتر از ده روز برای اعلام تعرفه های صادراتی محصولات جالیزی باقی مانده، آیا میزان آن مشخص شده است؟ قربانی: طبق آخرین اخبار، کار های کارشناسی در حال انجام است و قیمت برخی از محصولات مانند گوجه مشخص شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به هدف امنیت غذایی در برنامه ششم محقق نشد

دستیابی به هدف امنیت غذایی در برنامه ششم محقق نشد