چالش های اصلاح و بهبود زنجیره ارزش در صنعت خودرو/ فقدان Tiering و مالکیت معنوی در زنجیره ارزش خودرودر مکانیزم زنجیره ارزش مواد اولیه نیز نقش حیاتی دارد به این معنا که به عنوان مثال اگر در مرحله طراحی، بهترین خودروها طراحی شوند اما فولاد، روغن و سایر ملزوماتی که برای ساخت و استفاده مدنظر خودروساز است در دسترس نباشد، - باز هم خودروی باکیفیت و رقابت پذیری تولید نمی شود. زنجیره ارزش امروزه شامل موارد و ملزوماتی از قبیل مواد اولیه، قطعه سازی، مجموعه سازی، فروش، خدمات پس از فروش، قطعات یدکی و حتی سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی و در نهایت خودروسازی است. اصلاح زنجیره ارزش در صنعت خودرو یکی از مهم ترین ملزومات توسعه و ترقی در این صنعت در راستای رقابت پذیر کردن و تولید خودروهای با کیفیت تر است. امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفتگوی زیر به مهم ترین چالش هایی که پیش روی اصلاح و افزایش کیفیت زنجیره ارزش در صنعت خودرو است، اشاره می کند. مکانیزم زنجیره ارزش چیست؟ امیرحسین کاکایی در ابتدا به مکانیزم زنجیره ارزش در صنعت خودرو اشاره کرده و گفت: اصلاح زنجیره ارزش در صنعت خودرو مستلزم در پیش گرفتن راهبردها و راهکارهایی است که می بایست به صورت هم زمان اعمال و اجرا شود. صنعت خودرو در جهان، صنعت تولید انبوه است به این معنا که مثلا در بخش قطعه سازی، قطعه ساز باید بتواند قطعه را درحجم بالا و به صورت اقتصادی تولید کند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |