مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 10:472022-09-13سياسي

هیچ قوه قهریه ای نمی تواند ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کند


مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به حماسه اربعین امسال گفت: قاعده «إیران والعراق، لا یمکن الفراق»، یک ریشه دینی دارد و هیچ قوه قهریه ای حتی جنگ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر و با برگزاری مراسم دانشگاه تربیت مدرس   فارس: در روزهای اخیر و در مراسم اربعین حسینی جلوه ای تازه از وحدت بین مردم ایران و عراق را مشاهده می کنیم.

نظر شما راجع به این مسئله چیست و به عقیده شما این وحدت چه تأثیری بر روی روابط 2 کشور می گذارد؟ * مردم ایران و عراق یک امت واحد هستند و جدایی آن ها محال خواهد بود ثابتی: پیوند ناگسستنی که میان ایران و عراق وجود دارد، به دلیل ریشه اعتقادی است که فراتر از دولت ها است.

مسئله ما با مردم شیعه، انقلابی و متدین عراق، این 2 کشور را در مسئله روابط بین الملل و مرزها، تبدیل به 2 کشور دوست و دل سوز و در یک گام بالاتر تبدیل به یک امت واحد کرده است، بنابراین انشقاق بین یک امت، مانند جدایی و افتراق 2 برادر از یکدیگر است که این امری به شدت نادر و تقریباً محال خواهد بود.

در روزهای اخیر و با مراسم اربعین، ما دیدیم چالش هایی که در نتیجه شیطنت دولت عراق بین 2 کشور به وجود آمد، مرتفع شود و باز هم مردم شریف عراق، بهتر و مشفقانه تر از گذشته با قلبی سرشار از عشق از برادران و خواهران ایرانی خودشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ قوه قهریه ای نمی تواند ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کند

هیچ قوه قهریه ای نمی تواند ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کند