مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 11:372022-09-13اقتصادي

کودکان کار خشمگین؛ پدیده ای غیرقابل انکار


جای تعجب دارد که هنوز متولی مشخصی مسئول پاسخگویی به این معضل اجتماعی نیست و مشکل دیگر کودکان کار این جاست که هیچ نهادی مسئولیت آن ها را قبول نمی کند که جای تاسف دارد.

- محمدمهدی سیدناصری در ایلنا نوشت: در ایران شاهد بروز نسل جدیدی از کودکان کار هستیم؛ کودکان کار که خشمگین تر و طلبکارتر از گذشته هستند و این خود شروع همان راهی است که به سمت خشونت، بزهکاری و گنگ های خلافکاری و… می انجامد.

از دید کارشناسان اقتصادی، بررسی علل پدیده کار کودکان، زیربنایی و بنیادی و بیشتر متوجه مباحث اقتصادی و بعضاً سیاسی هستند.

به طور کلی علل متعدد و به هم پیوسته ای وجود دارند که منجر به ورود یک کودک به بازار کار می گردد.

بنابراین یک علت واحد وجود ندارد که بتوان آن را عامل کار کودکان دانست و با جلوگیری از آن مانع ورود کودکان به دنیای کار شد.

نحوه ای که علل مختلف در سطوح مختلف با یکدیگر تعامل نشان می دهند در نهایت باعث می شوند یک کودک تبدیل به یک کودک کارگر شود.

به عللی همچون: 1- مشکلات اقتصادی 2- فقر 3- مهاجرت 4- کمبود یا عدم اجرای قوانین و مقررات 5- کمبود کنترل در محیط های کاری کوچک تر و…، می توان اشاره نمود.

در ابتدا می بایست بدانیم کودک کار کیست؟ کودک کار به کودکی گفته می شود که به واسطه فقر، مشکلات اقتصادی، مسایل فرهنگی یا توسط باند و مافیا به مدت طو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار خشمگین؛ پدیده ای غیرقابل انکار

کودکان کار خشمگین؛ پدیده ای غیرقابل انکار