مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 11:472022-09-13حوادث

خرما فروشی اینترنتی، شگرد جدید کلاهبرداران


رییس پلیس فتا بوشهر از تلاش مجرمین سایبری برای کلاهبرداری در پوشش جعلی کشاورزان و صاحبان نخلستان های خرما در چند روز اخیر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رییس پلیس فتا استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر و با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت خرما از نخیلات استان، شاهد هستیم که مجرمان سایبری بر اساس شرایط زمانی و نیازمندی های مردم و سوء استفاده از وضعیت خاص خرید و فروش خرما در سال جاری که به علت بارش های زیاد اخیر و آسب دیدن ثمر بعضی از نخل ها، متفاوت از سالیان گذشته است، به شیوه های خاصی اقدام به کلاهبرداری سایبری می کنند.

  رییس پلیس فتا استان بوشهر افزود: برخی از مجرمین سایبری با درج آگهی فروش خرما به قیمت های نازل و بسیار پایین تر از قیمت واقعی بازار در سایت های واسط اینترنتی نظیر دیوار، اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان بیعانه کرده و دیگر پاسخگوی تماس خریداران نمی شوند.

وی ادامه داد: در مواردی دیگر نیز با انتشار تبلیغات فروش خرمای باکیفیت و ارزان حاوی لینک درگاه پرداخت اینترنتی جعلی در شبکه های اجتماعی، فرد متقاضی خرید را به ورود به این لینک جهت پرداخت بیعانه یا مبلغ توافقی کل معامله هدایت و در ادامه با فیشینگ و کپی اطلاعات حساب آنها، اقدام به سرقت و برداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرما فروشی اینترنتی، شگرد جدید کلاهبرداران

خرما فروشی اینترنتی، شگرد جدید کلاهبرداران