مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 12:472022-09-13سياسي

سوگواره ملی شعر، با هدف غنای شعر آیینی برگزار می‎ شود


برگزاری سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران»در راستای چشم انداز فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری استان است و این برنامه به غنای شعر آیینی در استان می اندیشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، امیر نعمتی، رییس بچه های مسجد عنوان کرد و در خصوص ضرورت برگزاری سوگواره ملی شعر خورشید ضمیران ادامه داد: طبیعتاً پیشبرد نقشه تحولی استان نیازمند برنامه ریزی های ویژه ای برای رسیدن به این منظور است و اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم مسلماً گسترش و بسط و تعالی این رشته را هم باید در نظر بگیریم.

وی گفت: در این راستا حوزه هنری استان زنجان با راه اندازی هسته فرهنگی و محفل شعر آیینی اسراء توسط شاعران زنجانی و چاپ چندین کتاب در این حوزه و برگزاری محافل شعرخوانی و مباحث تخصصی، کارگاه های آموزشی برای تربیت نسل جدید و جلسات تحلیل و نقد شعر و شرکت در جشنواره ها و … درصدد توسعه و بسط و غنا بخشیدن به شعر آیینی استان بوده است.

رییس حوزه هنری استان زنجان در تشریح برنامه ها و تولیدات ویژه ایام محرم در سال 1401 گفت: در روزهای آتی و در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تولیدات و برنامه هایی در بخش های مختلف هنری تدارک دیده شده است که تولید سه عنوان سرود و نماهنگ با موضوع محرم با عناوین؛ آرام جان ، رقیه نازلی صورتین و عمود ظهور بخشی از تولیدات ایام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره ملی شعر، با هدف غنای شعر آیینی برگزار می‎ شود

سوگواره ملی شعر، با هدف غنای شعر آیینی برگزار می‎ شود