مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 15:522022-09-13سياسي

طلاب برای پاسخ گویی به شبهات تخصص لازم کسب کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم اختتامیه اولین کارگاه آموزشی مدیریت شبهه شناسی و گفتمان سازی به همت مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مجتمع آموزشی فرهنگی نجمه خاتون جمکران برگزار شد.

آیت الله سید احمد خاتمی، در این مراسم گفت: قرآن و روایات ما پرسیدن در حوزه دین را یک فضیلت و ارزش اعلام می کند؛ 15 بار در قرآن کریم یسئلونک آمده و در هیچ یک از اینها نهی نیامده بماند، بلکه با پاسخی که داده از پرسیدن تجلیل کرده است.

وی افزود: روایات زیادی در باب سوال وجود دارد؛ در کتاب میزان الحکمه از لسان نبی اکرم(ص) نقل شده که العلم خزائن و مفتاحها السؤال فاسئلوا یرحمکم الله فإنه یؤجر فیه اربعه: السائل و المعلم و المستمع و المحب لهم ؛ سیره اهل بیت علیهم السلام هم بر تجلیل از کسی بوده که سوال می پرسیده است.

استاد درس خارج حوزه خاطرنشان کرد: در کتاب سفینه البحار آمده است: جاء رجل إلی أمیر المؤمنین (علیه السلام) فقال جئت لأسأل عن أربعه مسائل فقال (ع) سل و إن کانت أربعین فقال أربعین أخبرنی ما الصعب و ما الأصعب و ما القریب و ما الأقرب و ما العجیب و ما الأعجب و ما الواجب و ما الأوجب فقال (ع) الصعب هو المعصیه و الأصعب فوت ثوابها و القریب کل ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاب برای پاسخ گویی به شبهات تخصص لازم کسب کنند

طلاب برای پاسخ گویی به شبهات تخصص لازم کسب کنند