مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 19:272022-09-13حوادث

ادامه سریال تلف شدن فک های خزری/ بررسی ها برای پیدا کردن دلیل تلف شدن ادامه دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، پیدا شدن لاشه فک خزری در سواحل مازندران موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

طی دو سال اخیر لاشه چندین فک خزری در ساحل مازندران مشاهده شده که بررسی دلیل تلف شدن موضوع مهمی است؛ اما نکته قابل توجه اینکه لاشه این حیوان زمانی که به ساحل رسیده عملا با توجه به اینکه مدت زیادی از تلف شدن گذشته نمی توان برای بحث آزمایش و علت دقیق تلف شدن مورد اطمینان باشد.

تلفات فک های خزری معمولا به طور متوسط در سال های گذشته سه تا چهار قلاده و عمدتاً ناشی از صدمات فیزیکی و گرفتار شدن در تورهای صیادی اتفاق می افتاد ولی طی سال های 1400 و 1401 باتوجه به افزایش مورد توجه قرار گرفته است.

باید بدانیم فک خزری پستاندار ارزشمند دریای خزر و در معرض انقراض است.

روح الله اسماعیلی معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز درباره تلفات غیر عادی فک خزری از سال 1400 و ادامه آن در سال جاری، اظهار کرد: فک دریای خزر از گونه های در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت و در خطر انقراض قرار دارد.

وی افزود: فک دریای خزر حیوانی مهاجر هست که زادآوری را در فصل زمستان در سواحل یخی قزاقستان و شمال دریای خزر و پس از گرم شدن هوا مهاجرت به آب های عمیق و سواحل جنوبی را آغاز می کند و بنابراین بهار و تابستان و تا پاییز را در سواحل ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه سریال تلف شدن فک های خزری/ بررسی ها برای پیدا کردن دلیل تلف شدن ادامه دارد

ادامه سریال تلف شدن فک های خزری/ بررسی ها برای پیدا کردن دلیل تلف شدن ادامه دارد